top of page
baner140x50_m 1.png
Witaj w uniwersum 
DWUŚWIATA_edited.png
Group 19.png

Trylogia Mitrys, to pierwsza z serii cyklu Kroniki Dwuświata. Uniwersum, zawierające dwa niezależne kontynenty, ogarnięte konfliktami bratobójczymi i międzyrasowymi, staje się kanwą dla przygód dwójki młodych bohaterów: utalentowanej szamanki Skry i Norana, skażonego Mrokiem zabójcy. Nieubłagane przeznaczenie sprawia, że ścieżki ich losów w końcu się przetną. Kolejne trudne wybory, których muszą dokonywać zmieniają ich wewnętrznie i kształtują ku czekającej wrogiej przyszłości. Każde z nich będzie musiało ostatecznie stawić czoła nadchodzącemu okrucieństwu planów Semaela, maga Mroku, który dawno temu sprzedał duszę bezwzględnemu i ambitnemu bóstwu Ciemności.

 

Nic nie jest tym, na co wygląda. Wszystko ma wpływ. Wszystko się zmienia. Zanurz się w historię, w której skomplikowane losy wyjątkowych istot, wydają się błahe wobec znacznie bardziej zawiłego wzoru dziejów.

Trzy tomy dostępne w sklepach online i w popularnych księgarniach

Property 1=primary.png

Kup książki online

Frame 540.png

Zapraszam do trylogii Mitrys, będącej częścią cyklu KRONIKI DWUŚWIATA. Różne rasy, królewskie rody, mocarni wojownicy, mityczne stworzenia, artefakty, magia, panteon bogów. Książki powinny przypaść do gustu wielbicielom takich pozycji jak Władca Pierścieni, Wiedźmin, czy Gra o tron.

Group 20.png

Mroczny, magiczny świat, w którym na tle konfliktów, globalnych intryg i walki o władzę rozgrywa się emocjonująca historia młodych ludzi, Winei zwanej Skrą oraz Norana.

 

Nie do końca zwykła kobieta ani nie w pełni potężna magiczka zmierzy się ze swoim przeznaczeniem i narzuconą jej rolą. Może dać wielu ludziom nadzieję na lepszy los, ale jednocześnie doświadczyć bólu i wyrzeczeń. Utalentowany zabójca i odmieniec, którego decyzje również rzutują na dzieje Dwuświata, walczy z
wewnętrznym Mrokiem coraz silniej przejmującym kontrolę nad jego umysłem. Jak potoczą się losy bohaterów oraz magicznego świata, w którym przyszło im żyć? Czy oboje zaakceptują zadania, jakie narzuca im
przeznaczenie? Do jakich zdarzeń doprowadzą knowania i manipulacje bogów?

vecteezy_realistic-dry-ice-smoke-clouds-fog-photo-for-different_4529745 1_edited.png
Frame 102 (1).png
Property 1=Variant3.png
Frame 102.png

FRAGMENT KSIĄŻKI W PDF

SKLEP ONLINE

SŁUCHAJ FRAGMENTU ONLINE

4,4/5

nakanapie.pl

taniaksiazka.pl

empik

vecteezy_realistic-dry-ice-smoke-clouds-fog-photo-for-different_4529745 1_edited.png
Frame 102 (1).png
Group 20 (1).png
Frame 102 (1).png
Property 1=primary.png

Skażony Mrokiem zabójca Noran i utalentowana szamanka Winea, zostają ostatecznie wciągnięci w strumień swojego przeznaczenia. Ich losy w nieunikniony sposób prowadzą ich ku sobie, ale także ku fundamentalnym wyborom na całe życie. Na obu kontynentach trwa okrutna i krwawa wojna, a strony konfliktów szykują się do globalnej konfrontacji. W tle rysują się pierwsze przejawy ingerencji nieśmiertelnych, a knowania maga Mroku stają się coraz ryzykowniejsze...

FRAGMENT KSIĄŻKI W PDF

SKLEP ONLINE

SŁUCHAJ FRAGMENTU ONLINE

8,3/10

lubimyczytac.pl

nakanapie.pl

empik

Group 20 (2).png

Na piaszczystej ziemi Słonecznych Równin stają naprzeciw siebie dwie potężne armie. Zakuci w stal ogromni Orogonowie, wspierani przez hordy Arrakinów, Srebrne Kolce, a nawet mityczne wyrny, runą z furią na wojska sprzymierzonych ras ludzi, Ghallów i Myriadów. Syn Nocy stoczy śmiertelny bój ze Słoneczną Panią. Co wyznaczy przyszłość Amadal: demoniczna moc Burghala czy legendarna magia Światła? Bezlitosna wojna pochłania również Kontynent Elise. Miasta, warownie i twierdze padną, gdy spuszczone ze smyczy komanda Cienistych wzmocnią siły Drenara. Czy ufortyfikowana wyspa Orin oprze się mściwej potędze Semaela? Do czego zdolny okaże się Najstarszy, gdy stanie oko w oko z magiem Mroku?

 

Niewielu wie o wpływach bogów i prawdziwych planach sprzeniewierzonego błogosławionego. Zaskakująco to jednak Bruneira, pani Śnieżnego Azylu, może zyskać najwięcej na wszechobecnej pożodze.

vecteezy_realistic-dry-ice-smoke-clouds-fog-photo-for-different_4529745 1_edited.png
Frame 102 (1).png

FRAGMENT KSIĄŻKI W PDF

legimi.pl

nakanapie.pl

empik

Property 1=primary.png

SKLEP ONLINE

Frame 102 (1).png

SŁUCHAJ FRAGMENTU ONLINE

Group 24.png
Frame 130.png
Frame 579.png

Pisanie książek fantasy i tworzenie fantastycznych światów jest moim marzeniem od dziecka. Po dwudziestu pięciu latach zarządzania firmami, wykładania na podyplomówkach MBA i budowania standardów w sferze kapitału ludzkiego mam przyjemność zaprosić miłośników fantastyki do nowego uniwersum. Znajdziecie w nim różnorodność oryginalnych ras, królewskie rody, mocarnych wojowników, mityczne stworzenia, legendarne artefakty, potężnych magów, a nawet panteon bóstw i bogów, manipulujących ludźmi na przestrzeni wieków. Tworzące wyjątkowy klimat książki są przeznaczone zarówno dla dorosłego czytelnika jak i dla młodzieży. Wiem od Was samych, że Kroniki Dwuświata najprawdopodobniej przypadną do gustu każdemu, kto pokochał takie pozycje jak Władca Pierścieni, Wiedźmin, czy Gra o Tron.

  • Prawie 8000 książek sprzedanych od debiutu w 2019

  • Czempion Semaela finalistą w niezależnym plebiscycie „Brakująca litera” w 2020

  • Sploty Przeznaczenia zdobywcą statuetek w niezależnym plebiscycie Fantastyczne Zaskoczenia Roku, organizowanym przez portal nakanapie.pl w 2020

  • Książki dostępne w różnych oprawach papierowych, ebookach i audiobookach

  • Prawie 5000 fanów na fanpage’u i ponad 34000 na grupie Książki Fantasy

Frame 130.png
Szulc Grzegorz duzy.jpg
Makarewicz Stanislaw duzy.jpg
Winchor Joanna duzy.jpg
Gierek Michal duzy.jpg
MO recenzja mroku.png
felicjada.png
Oliwolumin-01.png
skrzydła gryfa.png

Skrzydła Gryfa:

" [...] W jednej krainie magia funkcjonuje w najlepsze, w drugiej została zakazana za sprawą dawnego traktatu. W takich okolicznościach przyrody poznajemy dwójkę głównych bohaterów - dziewczynę imieniem Skra oraz dziwnego młodzieńca zwanego Noranem. Ona w pocie czoła szkoli się na szamankę (Szarim), on od dawna para się zabijaniem za pieniądze. Znacie to? Pewnie,

że tak. Ale mimo wszystko warto spróbować poczytać o tym jeszcze raz [...]"
 

czyt-nik.png

Czyt-NIK:

" [...] Trzeba przyznać, iż Autor umiejętnie stworzył przemawiające i realne opisy, uwiarygadniając poznawaną historię, dzięki czemu stajemy się również jej bohaterami. Talent kreacji sprawił, że wtapiamy się w wydarzenia powieści [...]"

OK.png

Ogród Książek:

" [...] Pierwszy tom Kronik Dwuświata ogromnie mnie zaintrygował i zachwycił. Rozbudowany i cieszący różnorodnością świat przedstawiony sprawił, że nie nudziłam się ani chwili. Losy nieprzewidywalnych i pełnych tajemnic bohaterów śledziłam z nieustającym zaciekawieniem i nie mogę się już doczekać ponownego spotkania z nimi w drugim tomie. Szczerze polecam tę powieść miłośnikom fantastyki, jest prawdziwie magiczna! "

zaczytana.png

Zaczytana.com.pl:

" [...] Tak jest tym razem, bo „Mrok we krwi” to pierwsza część serii książek fantasy, która może przypaść do gustu i miłośnikom gatunku, i osobom, które sięgają po taką literaturę sporadycznie [...]"

konfabuła_edited.jpg

Konfabuła:

" [...] „Mrok we krwi” to początek dobrze zapowiadającej się serii książek fantasty. Ciekawie wykreowani bohaterowie, sporo intryg, magii i tajemnic, a do tego plastycznie i logicznie skonstruowane uniwersum sprawiają, że lektura jest ciekawą przygodą. Dobrym zabiegiem jest też zakończenie pierwszego tomu w kulminacyjnym punkcie. Zachęca to do sięgnięcia po drugi tom [...]"

Frame 130.png
vecteezy_lightning-in-the-night-sky-thunderstorm-over-the-city_4189079_975 1.png
Frame 132.png
Group 25.png

Wciągająca  przygoda rywalizacyjna

dla 2 do 4 graczy

Gra komputerowa

w stylu fantasy  RPG

Frame 130.png
okladka 4 1.png
okladka 4 1.png
Winea.png

Skra, to młoda Darzanka obdarzona mocą. Ukończywszy siedmioletnie nauki u Najstarszego, otrzymuje nowe imię Winea jako zaprzysiężona Szarim. W trakcie rytuału inicjacji okazuje się jednak, że zamiast zwykłym szamanem, zostaje osobistym uczniem Arcymaga, co niweczy jej młodzieńcze marzenia. Niespodziewanie mierzy się z wielkimi wyzwaniami, których istnienia nie była dotąd nawet świadoma. Z natury żywiołowa i otwarta musi uczyć się dystansu, dyskrecji i polityki. Ambicje samodzielności i entuzjazm rozwoju w magicznych arkanach zderzają się z koniecznością poświęcenia praktycznie wszystkiego w tajnej służbie interesom krainy Sid. Jej silna empatia i współczucie dla skrzywdzonych wciągają ją w kolejne konflikty. Coraz bardziej burzliwe wydarzenia ukazują jej dobitną prawdę: zbyt częste wyciąganie miecza, skutkuje śmiercią niewinnych i utartą bliskich. Jej misja prowadzi ją do Wieży Dwuświata i antycznego kontynentu Amadal. Dopiero tam odkrywa, że dotychczasowe problemy były jedynie niewinną igraszką losu wobec przeznaczenia, które dopiero ma zamiar zmiażdżyć jej duszę.

okladka 4 1.png
Druwian.png

Druwian, najmłodszy syn Dębora Władczego, to ostatni potomek kasty kapłanów magii druidycznej. Gdy wojska Grywora Wysokiego dokonują krwawej kolonizacji, cudem umyka rzezi druidów w północnych gajach Derath. Dwieście lat ukrywa się z dala od nowego porządku wprowadzanego na kontynencie Elise przez błogosławiony ród Ogromirów. W tym czasie ból straty i gniew wypalają się w nim. Pewnego dnia Darren Łaskawy, jeden z następców korony, odnajduje go i zaskakuje propozycją objęcia funkcji doradcy na swoim dworze. Druwian potrafi odciąć się od dawnej nienawiści, a po namyśle zgadza się. Od tej pory w jego życiu pojawia się misja, by wpływając na kolejnych monarchów, chronić wszystkich mieszkańców kontynentu. Siedmiu kolejnych potomków rodu cieszy się wsparciem jego mądrości, sprawiając, że Druwian na stałe wpisuje się w losy królewskiej linii. Energiczny i władczy mędrzec buduje swoje osądy w sposób wyważony i prawy. Będąc z natury współczującym i empatycznym, stara się dbać o potrzebujących pomocy. Na co dzień życzliwy i przyjacielski zachowuje jednak dystans w relacjach. Jest dobrym strategiem, dysponującym rozległą wiedzą o magii i historii. Jeśli tylko bieżące obowiązki wobec korony pozwalają, wolny czas spędza na studiowaniu ksiąg i prowadzeniu badań. Wrodzony instynkt wyczuwania zagrożenia z powodzeniem wykorzystuje w kierowaniu królewską siatką szpiegów. Po śmierci króla Reingarda, ostatniego z błogosławionych, obsesją druida staje się rozwikłanie tajemnicy zniknięcia jego żony Jaśmiannej. Napędza go poczucie osobistej odpowiedzialności za te tragiczne zdarzenia.

okladka 4 1.png
Mehon.png

Mehon, potomek wielkich wojowników orogońskich, walecznych warów, zamieszkujących Wzgórza Orogońskie. Obecnie król Orogonów i namiestnik w Tryborgu, stolicy Amadal. Jako Największy z Orogonów dziedziczy pakt z Mrocznym Magiem, Semaelem. Rozdarty wewnętrznie pomiędzy wierność przysiędze złożonej przez jego przodków, oznaczającej konieczność utrzymania poniżającego sojuszu z Arrakinami, a marzeniami powrotu do tradycji Warów. Rządzi twardą ręką, ale na dnie serca czuje głęboką nostalgię za dawnymi czasami, nawet za cenę starych układów z rasą ludzką. Rozważny w decyzjach, gotowy do poświeceń w imię wartości bliskich Orgom. Od urodzenia cieszy się bardzo dużą odpornością na magię.

Noran.png

Noran, zwany Złotookim bądź Synem Nocy, to młody zabójca Ukrytego Miasta, nieznający swojego pochodzenia. Kupiony jako niemowlę od bandy rabusiów przez zdziwaczałego alchemika staje się jego niewolnikiem. Wykorzystywany w okrutnych eksperymentach, w wieku siedmiu lat zostaje uratowany przed głodową śmiercią i przygarnięty przez gildię Ciemnych Noży. Naznaczony skazą mroku, traktowany jako demoniczny odmieniec nawet wśród kamratów, zwykle stara się ukrywać twarz. Na co dzień ponury, nieufny i opryskliwy w relacjach, jest jednak lojalny wobec nielicznych przyjaciół. Na co dzień ponury, nieufny i  opryskliwy w relacjach, jest jednak lojalny wobec nielicznych

przyjaciół. Mając naturę źle znoszącą struktury władzy i jakiekolwiek podporządkowanie się często popada w konflikt nie tylko z koroną, ale też i przywódcami półświatka. Mimo buntowniczego charakteru jego wyjątkowe zdolności, skuteczność i szaleńcza odwaga szybko torują mu drogą po kolejnych szczeblach skrytobójczej kariery. Głęboko w sercu zaskakująco empatyczny, gotowy do poświęceń. Nie potrafi przejść obojętnie obok ludzkiej krzywdy, staje po stronie słabszych. Mrok trawiący umysł Norana coraz bardziej odbiera mu duszę prowadząc na skraj niezrozumiałej przemiany. Ratunku upatruje w wiedzy o swoim pochodzeniu. Jego skrywanym marzeniem i fascynacją jest magia. Zlecenie mu zabójstwa doradcy króla Drenara sprawia, że staje się wybrańcem Drakonionu – mitycznego, potężnego artefaktu. Nie jest to jednak przypadek. Przyczajona w bransolecie przeklęta moc odbiera mu szanse na dalsze powstrzymywanie mroku. Upominające się po Norana przeznaczenie wyznaczy przyszłe losy obu kontynentów. Chyba, że bogowie światła znów pokrzyżują plany maga mroku Semaela.

okladka 4 1.png
okladka 4 1.png
Lesniad.png

Leśniad, wytrawny zabójca Ukrytego Miasta, były żołnierz doborowej jednostki króla Reingarda. Obecna pozycja zaufanego człowieka Bo, najbardziej wpływowego przywódcy w strukturach półświatka, daje mu doskonałą przykrywkę dla funkcji członka utajnionej grupy w królewskiej gwardii. Poczucie humoru i naturalna życzliwość w kontaktach wraz z wypracowanym wizerunek hedonisty ułatwia mu błyskawiczne nawiązywanie przyjacielskich relacji niemal z każdym. Powszechnie doceniany za wybitne zdolności kulinarne, a także za duże wyczucie niuansów dworskiego życia.
Lubuje się w cytatach, powiedzonkach i przysłowiach. Dla swojego nałogu żucia liści marrangi znajduje tysiące racjonalnych uzasadnień. Prawdopodobnie żadne z nich nie jest prawdziwe. Nikt nie wie jakimi motywami kieruje się w rzeczywistości, ale z pewnością odgrywanie roli starszego brata wobec swojego demonicznego wychowanka Norana stanowi dla niego wyjątkową wartość. Posiada zaskakująco rozległą wiedzę na temat funkcjonowania królestwa na kontynencie Elise, choć najczęściej zachowuje ją dla siebie.

Gromir.png

Gromir, ostatni z legendarnego rodu Gardian, wyznaczonego przez bogów światła do roli straży przybocznej błogosławionej linii królewskiej. Gdyby urodził się jeszcze w czasach panowania ludzi, zgodnie z tradycją zostałby członkiem Gwardii Mocy. Dziedziczona magia natury daje mu niespotykaną siłę, żywotność, a także odporność na mrok. Z usposobienia spokojny, wyważony, cierpliwy. Znany z odwagi, wręcz przesadnego poczucia odpowiedzialności i gotowości do poświęceń. Kierujący się honorem i prawością. Mimo wieloletniego zniewolenia rasy ludzkiej przez Orogonów uparcie wierny misji swojego rodu. Wśród rebeliantów cieszy się estymą, będąc jednym z przywódców planowanego na Amadal powstania. Dzięki sławie niepokonanego wojownika, mającego wyjątkowy instynkt i duże doświadczenie bojowe, Gromir jest rękojmią dla sojuszników ruchu
wyzwoleńczego. Jego ryzykowna misja zdobycia wsparcia potomków błogosławionych władców, którzy czterysta lat temu porzucili Amadal, wydaje się kluczowa dla zrzucenia orogońskiego jarzma. Jednak sytuacja zastana na skolonizowanym, nowym kontynencie Elise gasi wszelką nadzieję.

bottom of page